Hajrá Kimi! Te vagy a legjobb!
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Képek Kimiről
 
Életrajzok, riportok
 
Ezt inkább nem kommentálom...
 
Ahová érdemes elnézni
 
A kommentátorok gyöngyeinek legjobb beszólásai...
 
Képek
 
Heikki Kovalainen
 
Óra
 
MotoGP
 
Társalgó
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
BMW Sauber

Csapatfőnök: Peter Sauber
Technikai igazgató: Willy Rampf
Motorfejlesztési főmérnök: Goto Osamu


Versenyzők:

Jacques Villeneuve
Nick Heidfeld

A svájci illetőségű Sauber istálló története során mindig a középmezőnyhöz tartozott. Futamgyőzelmet ezidáig nem sikerült aratniuk, de volt már néhány egészen kiváló eredményük is. Peter Sauber csapatfőnök 1970-ben kezdett versenyautók építésével foglalkozni. A C6 kódjelű modellel egészen ismert konstruktőrré vált. A C6-ost a C csoportos sportautók kategóriájában versenyeztették. 1985-ben léptek kapcsolatba a Mercedes-Benz gyárral, amikor motorszállítói szerződést kötöttek a stuttgartiakkal. 1989-től a Mercedes egyre többet invesztált a Sauber csapatba. Ebben az évben győzelmet arattak Le Mans-ban, a legendás 24 órás versenyen, és a Sportautó Világbajnokságon is. 1991-ben már a Formula 1-ben szerettek volna indulni, ám csalódniuk kellett, ugyanis a Mercedesnek nem állt szándékában visszatérni az autosport elitkategóriájába. A svábok nagy visszatérése elmaradt, azonban anyagi és technikai segítségükről biztosították a Sauber alakulatát. Harvey Postletwaite a Tyrelltől a Sauberhez szerződött, azonban amikor meghallotta, hogy a Mercedes ténylegesen nem vesz részt a projektben, azonnal vette a kalapját és távozott Hinwillből. A neves sportautó-tervező, Leo Ress, és a McLaren egykori főmérnöke, Steve Nichols alkották meg a Sauber versenygépét.

 
 
Az első nagydíjukon 1993-ban vettek részt, Dél-Afrikában. A volán mögött JJ Lehto és Karl Wendlinger ültek. Lehto a hatodik helyről indult és az ötödik helyen ért célba. Ez volt az első alkalom, hogy egy újonc csapat első versenyén pontot szerzett azóta, hogy Jody Scheckter 1977-ben pontszerző helyen ért célba a Wolf istálló első futamán. Azóta is előfordult már ilyen egyszer, hisz a Toyota első versenyén, 2002 márciusában, Mika Salo a pontot érő hatodik helyen ért célba. A Sauber a pompás kezdés után nem tudott lépést tartani az ellenfelekkel. Olyan szolid eredmények következtek, mint például Lehto imolai és Wendlinger monzai negyedik helye. ’94-ben Lehtonak távoznia kellett, mert a Sauber a fiatal és tehetséges németnek, Heinz-Harald Frentzennek szavazott bizalmat. Az újonc első versenyén, Brazíliában az ötödik helyre kvalifikálta magát, majd a Csendes-Óceáni Nagydíjon az ötödik helyen ért célba.

Monacoban Wendlinger hatalmas balesetet szenvedett. Hosszú ideig feküdt kómában, de szerencsésen megúszta az incidenst és felépült. A Mercedes ekkor megszakította kapcsolatát a svájciakkal, néhány évvel később azonban a McLaren oldalán visszatértek a Formula 1-be. Mivel a Benetton 1995-re a Ford motorokról Renault erőforrásokra váltott, a Sauber megegyezett az autógyárral. Frentzen a Ford erőforrással hajtott autót a harmadik helyre kormányozta be az Olasz Nagydíjon, a csapat pedig a hetedik helyen zárt a konstuktőrök között.

A ’96-os év is meglehetősen balszerencsés volt a Sauber szempontjából, ugyanis feltűnt a színen a Stewart istálló, akik bejelentették, hogy 1997-ben a Ford egységeivel állnak rajthoz. A Sauber kénytelen volt beérni az előző évi Ferrari erőforrással, melyet a Petronas olajtársaság pénzén vásároltak meg, és a cég neve alatt is versenyeztették azokat. A váltás olyannyira jól sikerült, hogy a Sauber napjainkban is a Ferrari motorjaival versenyez. Herbert a ’97-es Magyar Nagydíjon harmadik lett. A csapat helyzetét nehezítette, hogy a költségvetésük miatt nem tudtak elegendő időt teszteléssel tölteni.

1998-ban Jean Alesi lett Herbert csapattársa, a brit pilótának azonban ebben az évben nem úgy ment a szekér, ahogyan szerette volna. Alesi harmadik lett Belgiumban és nem kis meglepetésre Ausztriában, az esős időmérő edzésen a második helyre kvalifikálta magát. Teljesítményét ’99-ben, a Francia Nagydíj időmérőjén is megismételte, balszerencséjére azonban a versenyt fel kellett adnia. Ebben az évben Pedro Diniz volt a csapattársa. Alesi öt pontot gyűjtött, így a gárda a nyolcadik helyen végzett a konstruktőrök között. Diniz maradt a 2000-es idényre is, Alesi viszont távozott az Alain Prost nevével fémjelzett, francia nemzeti érzelmű istállóhoz. A brazil egy finn csapattársat kapott Mika Salo személyében, de kiugró eredményt nem sikerült elérniük.

2001-ben Peter Sauber drasztikusan megváltoztatta csapata összeállítását. Leszerződtette a 2000-ben a Prostnál bemutatkozott ifjú németet, Nick Heidfeldet, és a teljesen ismeretlen finnt, Kimi Raikkönent. Sokan megkérdőjelezték Raikkönen helyét a Formula 1-ben, ő azonban bizonyított és az évad végén tovább is állt a McLarenhez. Az idényben a csapat története legjobb eredményét érte el, a negyedik helyet szerezték meg a konstruktőrök küzdelmében. 2002-ben a távozó Raikkönen helyére Sauber a fiatal és tehetséges brazilt, Felipe Massát szerződtette. Az előző évi eredményt nem tudták megismételni, azonban az ötödik helyre még így is jók voltak. Massának a szezon végén távoznia kellett, helyére ugyanis a nagy tapasztalattal rendelkező, veteránnak számító Frentzen érkezett, aki visszatért pályafutása első F1-es alakulatához.

A Sauber 2003-ban is a Ferrari hajtóműveivel indult harcba a dicsőségekért. Heidfeldnek és Frentzennek nem is volt különösebb gondja a motorokkal, inkább a C22-es versenygép aerodinamikájával gyűlt meg a bajuk. A küzdelmes szezont végül a konstruktőrök bajnokságának hatodik helyén fejezték be. Az idény végeztével a csapatvezetőség úgy döntött, hogy 2004-ben teljesen új pilótaösszeállítással próbálkoznak.

Felipe Massa az előző idényt a Ferrarinál töltötte tesztpilótaként, azonban visszatért a svájci gárdához, ahol a Jordantől igazolt Giancarlo Fisichella csapattársa lett. A hinwilliek duója az évad során egyenletesen teljesített, 34 pontot gyűjtöttek, ami a konstruktőri tabella hatodik helyének megszerzésére volt elegendő. Fisichella az év végén a Renault-hoz távozott, az olasz volánművész helyére Peter Sauber az 1997-es világbajnokot, Jacques Villeneuve-öt szerződtette le Massa mellé.

A csapat eredményei:

1993: Konstruktőrök bajnokságában 7., 12 ponttal
1994: Konstruktőrök bajnokságában 8., 12 ponttal
1995: Konstruktőrök bajnokságában 7., 18 ponttal
1996: Konstruktőrök bajnokságában 7., 11 ponttal
1997: Konstruktőrök bajnokságában 7., 16 ponttal
1998: Konstruktőrök bajnokságában 6., 10 ponttal
1999: Konstruktőrök bajnokságában 8., 5 ponttal
2000: Konstruktőrök bajnokságában 8., 6 ponttal
2001: Konstruktőrök bajnokságában 4., 21 ponttal
2002: Konstruktőrök bajnokságában 5., 11 ponttal
2003: Konstruktőrök bajnokságában 6., 19 ponttal
2004: Konstruktőrök bajnokságában 6., 34 ponttal

 
Itt üzenhetsz nekem!
 
F1-es versenyzők
 
Csapatok
 
Linkek
 
Szavazás
Szerinted jó lesz Kiminek jövőre a Ferrarinál?

Mittudomén, nem érdekel...
EZ TELJESEN BIZTOS!!!
Neki jó lesz, de nekem nem!!!
Biztosan tök szar lesz neki...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Számláló
Indulás: 2005-09-02
 

PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA///PREKAMBRIUM.GPORTAL.HU /// PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO.GPORTAL.HU ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT