Hajrá Kimi! Te vagy a legjobb!
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Képek Kimiről
 
Életrajzok, riportok
 
Ezt inkább nem kommentálom...
 
Ahová érdemes elnézni
 
A kommentátorok gyöngyeinek legjobb beszólásai...
 
Képek
 
Heikki Kovalainen
 
Óra
 
MotoGP
 
Társalgó
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Toyota Racing

Csapatfőnök: Tsutomu Tomita
Ügyvezető igazgató: Toshiro Kurusu
Technikai igazgató (karosszéria): Mike Gascoyne
Technikai igazgató (motor): Luca Marmorini
Vezető tervező: Gustav Brunner
Csapatmenedzser: Ange Pasquali

Versenyzők:
Jarno Trulli
Ralf Schumacher

Tesztpilóta:
Ricardo Zonta
Olivier Panis

A világ egyik legnagyobb autógyártójának számító japán Toyota 1999 januárjában jelentette be, hogy részt kíván venni a Formula 1-es világbajnoki sorozat küzdelmeiben. A csapat összeállt, és hosszú távú terveik között szerepel a konstruktőrök és a pilóták világbajnoki címének elhódítása egyaránt. A Toyotának mindene megvan, ami a sikerhez szükséges. Pénz, erőforrások, szakértelem, így már csak a megfelelő tapasztalatokat kell begyűjteniük ahhoz, hogy eredményes legyen a Formula 1-es projekt.

A csapat alapításakor a vezetők úgy döntöttek, hogy házon belül építik meg a karosszériát és a motort is, így az anyacég minden erőforrását az alakulat rendelkezésére bocsátotta annak érdekében, hogy a lehető legjobb eredményeket érjék el.

 
 
Az első Formula 1-es modellt 2001. március 23.-án mutatták be a dél-franciaországi Paul Ricard pályán. Ezt az eseményt egyéves tesztsorozat követte, melynek keretein belül Mika Salo és Allan McNish szinte minden versenypályán tesztelték az autót, hogy minél több adatot gyűjtsenek be a fejlesztésekhez. 2002-ben a mezőnyben is bemutatkoztak, nem kis meglepetést okozva, hisz Salo már az első futamon, Melbourne-ben megszerezte a Toyota első világbajnoki pontját.

Salo és McNish jó munkát végeztek, a csapat a konstruktőrök között az utolsó helyen zárt, de már tanulóévükben is képesek voltak két pont megszerzésére. Talán ha a TF102-es megbízhatósága valamivel jobb, eredményesebben is szerepelhettek volna. Az év vége előtt nem sokkal a csapatvezetés úgy döntött, hogy 2003-ban nem tartanak igényt a két versenyző szolgálataira. Helyükre Olivier Panist és Cristiano da Mattát szerződtették. A francia veterán a BAR-tól érkezett, a brazil pedig a CART sorozat bajnoka volt.

Panis tapasztalatot, da Matta pedig fiatalos lendületet vitt magával az istállóhoz. Ketten együtt 16 pontot szereztek a TF103 kódjelű versenygéppel, ami a konstruktőrök bajnokságának nyolcadik helyére volt elegendő a szezon végén. A páros 2004-ben is együtt maradt. A gárdához az előző idény végén csatlakozott Mike Gascoyne, aki korábban a Renault F1 Team technikai igazgatója volt. Da Mattát a Magyar Nagydíj előtt váratlanul menesztették, s ettől fogva nagy jövés-menés volt a versenyzői posztokon. A csapat végül 9 ponttal a konstruktőri tabella nyolcadik helyén zárt. Az egyik idei pilóta, Jarno Trulli a 2004-es évad utolsó két versenyén már rajthoz állhatott a Toyota színeiben, míg a másik új szerzemény, Ralf Schumacher csak Melbourne-ben teheti meg ugyanezt.

A korábbi futamgyőztesektől és a Gascoyne vezette tervezőcsapattól a japánok nem titkoltan dobogós helyezéseket, alkalomadtán futamgyőzelmeket várnak.

A csapat eredményei:

2002: Konstruktőrök bajnokságában 10., 2 ponttal
2003: Konstruktőrök bajnokságában 8., 16 ponttal
2004: Konstruktőrök bajnokságában 8., 9 ponttal
2005: Konstruktőrök bajnokságában 4., 88 ponttal

 
Itt üzenhetsz nekem!
 
F1-es versenyzők
 
Csapatok
 
Linkek
 
Szavazás
Szerinted jó lesz Kiminek jövőre a Ferrarinál?

Mittudomén, nem érdekel...
EZ TELJESEN BIZTOS!!!
Neki jó lesz, de nekem nem!!!
Biztosan tök szar lesz neki...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Számláló
Indulás: 2005-09-02
 

PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA///PREKAMBRIUM.GPORTAL.HU /// PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO.GPORTAL.HU ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT