
Rajtszáma: 18 Nemzetisége: német Születési ideje: 1977. május 10. Születési helye: Mönchengladbach Családi állapota: nőtlen Magassága: 164 cm Súlya: 59 kg
Első futam: 2000, Melbourne Összes győzelem -
Nick Heidfeld kilencévesen kezdett versenyezni a Kerpen-Manheim gokartklub színeiben. Tizenhárom évesen győzelmet aratott Nordrheim-Westfallen tartomány DMV bajnokságában, és a kupában is sikerült az ötödik helyen végeznie. Egy évvel később harmadik lett az ADAC Junior Trophy nevű versenyen, és tagja lett az ADAC Junior nemzeti csapatnak is.
1992-ben ötödik lett a német juniorbajnokságban, majd részt vett a franciaországi Lavalban rendezett Formula A világbajnokságon is. 1994-ben már a német Formula Ford 1600-as széria bajnoka volt. A kilenc futamból álló sorozatban nyolc győzelmet aratott. A következő idényben újabb sikert aratott, ám ezúttal a Formula Ford 1800-as nemzetközi szériában lett bajnok, négy győzelemmel, öt dobogós helyezéssel. A német bajnokságban a második pozíciót tudta megszerezni.
1996-ra Heidfeld átnyergelt a német Formula 3-as sorozatba, és az Opel Team BSR színeiben kezdett versenyezni. Három győzelme az összetett pontverseny harmadik helyére volt elegendő. Ebben a szezonban elindult a híres-hírhedt Macao-i Nagydíjon is, amit a szakma a Formula 3 Monacojának tart. Megszerezte az első rajtkockát, majd az első futamon elsőként ért célba, és összesítésben a hatodik helyen végzett. Az 1997-es szezon komoly változásokat hozott a fiatal német számára, hisz ebben az évben szerződött a Mercedes-Benz Motorsport juniorcsapatához. Mivel a McLaren és a Mercedes szoros kapcsolatban áll egymással, így Heidfeld lett a Formula 1-es csapat tesztpilótája. A BSR tagjaként folytatta a versenyzést a Formula 3-ban is, és a szezon végén elhódította a bajnoki címet. 1998-ban a McLaren fiókcsapatánál, a West Competition Team-nél versenyzett és második lett a Formula 3000-ben. Győzni tudott a nagy precizitást igénylő monacoi futamon, Hockenheimben és nálunk, a Hungaroringen. Két is pole-t is szerzett, és két alkalommal teljesítette a verseny leggyorsabb körét.
1999-ben a McLaren tesztpilótai feladatait látta el, és ezzel párhuzamosan tovább versenyzett a Formula 3000-ben. Az évad szenzációsan sikerült számára, így az év végére 53 ponttal a kategória bajnoka lett. Nagyszerű teljesítményének köszönhetően a Prost istállótól lehetőséget kapott a Formula 1-es bemutatkozásra. Hosszas megbeszéléseket folytatott Norbert Hauggal, a Mercedes motorsport-igazgatójával, aki jónak látta, hogy az ifjú német tehetség a Formula 1-ben gyarapítsa tovább tudását, így engedélyezte a szerződés megkötését. A 2000-es Ausztrál Nagydíjon debütált az egykori négyszeres világbajnok csapatának színeiben, szezonja azonban a vártnál gyengébben sikerült. Ez a Prost versenygép megbízhatatlanságának és erőtlenségének volt köszönhető.
Egy évvel később a Sauberhez igazolt, és a Brazil Nagydíjon életében először a dobogóra állhatott egy Formula 1-es nagydíjon. A harmadik helyen végzett Interlagosban. A szezon végéig 12 pontot gyűjtött, így összesítésben a nyolcadik helyet szerezte meg a pilóták versengésében. Teljesítményével nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a svájci alakulat fennállásának legjobb eredményét érte el, hisz negyedik lett a konstruktőrök világbajnokságában. 2002-ben is a Saubert képviselte, csapattársa a roppant fiatal Felipe Massa volt. Heidfeld csak hét pontot szerzett, és a Sauber sem tudta megtartani az előző évi negyedik helyét, így visszacsúsztak az ötödik pozícióba.
Tavaly ismét új csapattársa volt, a rutinosnak számító Heinz-Harald Frentzen személyében. Heidfeld és Frentzen jól megértették egymást, de nehéz szezonjuk volt, így az évad végeztével mindketten távoztak a csapattól. A fiatal versenyző hónapokig tartó bizonytalanság után jelentette be, hogy a 2004-es idényben a Jordan istálló pilótája lesz.
A pilóta eredményei:
1986/1993: Gokart 1994: A német Formula Ford 1600 bajnoka 1995: A német Formula Ford 1800 bajnoka 1996: Formula 3, német bajnoki 3. hely, 1997: A német Formula 3 bajnoka 1998: Formula 3000, 2. hely 1999: A Formula 3000 bajnoka 2000: Formula 1: Prost, 0 pont 2001: Formula 1: Sauber, 12 pont, 8. hely 2002: Formula 1: Sauber, 7 pont, 10. hely 2003: Formula 1: Sauber, 6 pont, 14. hely
|